FESTIVALIO GLOBĖJAS

Vygaudas Ušackas

Vygaudas Ušackas

Diplomatas, Ukmergės rajono garbės pilietis

FESTIVALIO MECENATAS

BAC

GENERALINIS RĖMĖJAS

SMD

RĖMĖJAI

UKMERGĖS HERBAS

KULTŪROS MINISTERIJA

LIETUVOS KULTUROS TARYBA

ŽŪB Egvila


PARTNERIS

LKSKA NEMŪNAS

INFORMACINIS RĖMĖJAS

LRT

Festivalis įrodė, kad perkusijų muzika yra neišsemiama

Festivalis įrodė, kad perkusijų muzika yra neišsemiama

Minint Lietuvos Nepriklausomybę Ukmergėje tradiciškai ši diena paminėta mušamųjų garsais – vyko Tarptautinis perkusinės muzikos festivalis „Percussion Ukmergė 2017“. Šventės išvakarėse tryliktą kartą prasidėjęs perkusijų festivalis per tris dienas muzikos mėgėjams padovanojo daugybę įspūdžių ir dar kartą įrodė, kad perkusijų muzika yra neišsemiama.

Pirmąją festivalio dieną – kovo 10-ąją abi koncerto dalys buvo visiškai skirtingos. Jei pirmojoje dalyje buvo galima pasinerti į meditaciją, tai antrojoje žiūrovams buvo suteiktas stiprus afrikietiškos kultūros pliūpsnis.

Pirmojoje dalyje išvydome jau ne pirmą kartą festivalyje dalyvaujantį latvį Rihards Zalupe su ansambliu. Jo kūrinyje marimbos ir būgnų skambesį harmoningai papildė elektroninio sintezatoriaus garsai. Vienodas, vis pasikartojantis ritmas gramzdino klausytojus į apmąstymus, meditaciją, tačiau ją nuolat nutraukdavo žemi būgnų garsai.

Antroje dalyje žiūrovai susitiko su egzotika – negirdėta muzika, nežinomomis dainomis, nematytais šokiais, afrikietiškomis kaukėmis. Visą tai scenoje kūrė svečiai – grupė iš Gvinėjos, lietuviai – perkusijos studija „Afrikos būgnai“ ir šokio studija „Afrikos šokiai“. Iš tolimosios Gvinėjos į festivalį atvykę atlikėjai žinomi visame pasaulyje. Atlikėjui Babara Bangoura – tradicinio, bene žinomiausio afrikietiško būgno – djembe virtuozui pritarė perkusininkų komanda – Amara Toure ir Bouba Toure. Kartu su lietuviais įkaitintą salę pavergė šokėjas Seny Bangoura, kuris pasirodė vis keisdamas spalvingas afrikietiškas kaukes. Šokėjas savo meistriškumą rodė ne tik scenoje, bet ir salėje tarp žiūrovų.

Kovo 11-osios minėjime prie Laisvės paminklo dainavo Meno mokyklos muzikos skyriaus moksleivių choras (vad. Giedrė Karklelytė), renginį vedė Augustinas Bjerkeland ir Rugilė Kliaugaitė. Susirinkusius sveikino rajono meras Rolandas Janickas, perkusinės muzikos festivalio meno vadovas Edgars Saksons. Pastarasis, kaip ir festivalio atidarymo metu, ukmergiškius su švente sveikino lietuviškai. Baigiantis minėjimui visi susirinkę buvo pakviesti suformuoti trispalvę širdį.

Iškilmėse prie paminklo šiais metais neskambėjo būgnų muzika. Tai įvyko dėl drėgno oro – oro sąlygos buvo per daug sudėtingos groti profesionaliais instrumentais.

Vakarinis, šventinis festivalio koncertas prasidėjo siurprizu – scenoje pasirodė ir porą kūrinių atliko festivalyje seniai grojęs jo meno vadovas, Latvijos muzikos akademijos profesorius Edgars Saksons, kuris atliko ir premjerinę Jono Tamulionio „Meditaciją“. Jį pakeitė iš Vokietijos atvykusi viena geriausių marimbos virtuozių Europoje Marta Klimasara. Abu šie perkusininkai grojo kartu su Lietuvos kameriniu orkestru, diriguojamu Modesto Pitrėno.

Antroje koncerto dalyje skambėjo ir griausmingas žiūrovų ovacijas sukėlė Rodiono Ščedrino „Karmen siuita“. Originalią muziką šiam kūriniui sukūrė Žoržas Bizė, tačiau baleto primadonos Majos Pliseckajos pageidavimu jį pakeitė Rodionas Ščedrinas ir pritaikė styginiams ir perkusiniams instrumentams. Šį kūrinį atliko Lietuvos kamerinis orkestras, diriguojamas Modesto Pitrėno ir festivalio mušamųjų grupė – Edgars Saksons, Rihards Zalupe ir „Giunter Percussion“ – Pavelas Giunteris, Tomas Kulikauskas ir Sigitas Gailius.

Paskutinę festivalio dieną, kovo 12-ąją, žiūrovų laukė Taujėnų dvaras. Čia vykusiame festivalio draugų koncerte matėme daugumą festivalio dalyvių ir švedų grupę „Rhythm Art Duo“, kurioje groja Daniel Berg ir Fredrik Duvling. Jie į festivalį atvežė net dvi pasaulines kūrinių premjeras. Vienos premjeros autorė – žinoma lietuvių kompozitorė Loreta Narvilaitė. Atvykusi į baigiamąjį festivalio koncertą ji klausėsi savo kūrinio pirmojo atlikimo. Koncerte taip pat grojo grupė „Giunter Percussion“, Marta Klimasara, Rihards Zalupe.

Pilnutėlę dvaro salę sužavėjo charizmatiškoji Marta Klimasara. Vieną kūrinį ji atliko be instrumentų – vien tik savo kūnu. Pliaukšėdama, spragsėdama pirštais, išnaudodama balso galimybes ji įrodė, kad perkusiniu instrumentu gali virsti netgi žmogaus kūnas.

Paskutiniame koncerte apsilankė Latvijos ambasadorius Lietuvoje Einaras Semanis, svečiai iš Švedijos ambasados. Tarp jų ir ambasados gynybos atašė plk. ltn. Örjan Ström. Festivalio globėjas, Ukmergės rajono garbės pilietis, diplomatas Vygaudas Ušackas už puikų festivalio organizavimą dėkojo festivalio meno vadovui Edgars Saksons ir Ukmergės kultūros centro direktorei Rasai Graužinienei. Rajono meras Rolandas Janickas padėkojo visiems festivalio dalyviams ir rėmėjams.

Visus festivalio koncertus vedė, žiūrovams pasakojo apie instrumentus, kūrinius ir atlikėjus muzikologas Darius Užkuraitis.

Festivalį finansavo Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija, Lietuvos Kultūros taryba, rajono savivaldybė, privatūs rėmėjai.

17240295_1652641765043964_3844074997805286765_o

17159184_1653094714998669_2195597997562205949_o

17240538_1652641671710640_8239439869093341591_o

17191888_1652281068413367_4221523281774826581_o

17218531_1652279545080186_2323784299411665291_o

17240060_1652282741746533_3748263888701118477_o